مقالات

ورزش مناسب بانوان

نادیده گرفتن فواید جسمی و روحی ورزش بسیار دشوار است و مهم ترین چیزی که باید بدانید این است که انجام هر نوع ورزشی بهتر از اصلاً ورزش نکردن است و هر کسی فارغ از سن ، جنسیت یا توانایی بدنی می تواند از ورزش کردن سود ببرد . در ادامه به ورزش ، تاریخچه و مزایای آن بیشتر پرداخته شده است .

ورزش منظم ، یکی از بهترین کارهایی است که می توانید برای سلامت ، بهزیستی و افزایش طول عمر خود انجام دهید زیرا ورزش به سالم نگه داشتن سیستم قلبی عروقی ، بهبود عملکرد شناختی و بهبود خلق و خو و خواب شما کمک می کند و همچنین به شما کمک می کند که در دوران سالمندی از سلامت بیشتری برخوردار باشید .

ورزش چیست

به کل فعالیت های فیزیکی بدن انسان و حتی غیر فیزیکی مانند شطرنج ورزش گفته می شود . افراد می توانند گاهی اوقات به صورت منظم ورزش را انجام دهند و از آن برای تناسب اندام ، تفریح و سرگرمی استفاده کنند ورزش می تواند گروهی یا انفرادی باشد ورزش گروهی مانند فوتبال ، والیبال و ..  است و ورزش انفرادی مانند شنا ، دو و …است .

ورزش می تواند به صورت رقابتی نیز باشد که بر طبق قوانینی یک یا چند برنده در آن مشخص می شود . البته تعریف ورزش به هدف از انجام آن بستگی دارد مثلاً رقابت شنا که در برابر هزاران نفر در استخر سرپوشیده انجام می گیرد یک نوع ورزش محسوب می شود در حالی که شنا در دریا یا استخر معمولی تفریح محسوب می شود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *